Тргнувањето во градинка е важна промена за секое дете, но и за целото негово семејство. Со оглед на тоа дека одењето во градинка не е задолжително, пред се разјаснете си самите на себе дали вашето дете е спремно на оваа голема промена.
- На која возраст детето би требало да оди во градинка?
Другарите, односно друштвото од врсници се потребни уште од најрана возраст.Колку и да се обидуваат родителите во играта со детето да бидат соиграчи, тие секогаш остануваат мама или тато, тие секогаш ќе бидат возрасни личности и затоа не можат да бидат соодветно друштво. Исто така, родителите често се уморни, заситени со своите обврски, па во игрите со детето не го посветуваат целото свое внимание.
Покрај образовната улога која ја има градинката и принципот на стекнување на знаење низ игра и забава, уште една важна улога на градинката е социјализацијата.Се смета дека за детето е неопходно да покрај одредено знаење има и одредени социјални вештини пред да тргнево училиште. Затоа колку порано го запишете во градинка толку повеќе детето ќе има време да научи да споделува, да се расправа, да се смирува, да ги негува своите другарства, конструктивно да разговара. За жал, влијанието на врсниците може да биде и негативено, на пример да научи погрдни зборови, но тоа е составен дел на растењето. Овие се работи кои нема да можете да ги избегнете, а полесно ќе поминете преку нив доколку ваквото однесување на детето почне од порана возраст.
- Како да му ја олесните адаптацијата на детето за градинката?
Вашиот став.
Уверувањето дека секое дете мора да доживее стрес кога поаѓа во градинка е предрасуда. Напротив, почесто родителите се тие кои поминуваат низ „пекол“ отколку нивните деца. Колку и како родителите се спремни да го пуштат детето во градинка, ќе се рефлектира врз нивните деца. Доколку родителот чувствува страв, тој тоа свесно или несвесно го пренесува на детето. Меѓутоа, доколку родителот е смирен и оптимистичен остава впечаток дека се е во ред. Ако успее на детето да му покаже радост дека ќе тргне во првото „училиште“ детето ќе влезе во градинката без големи „драми“.
- Конкретни прашања.
Кога ќе го земете детето од градинка не го напаѓајте веднаш со прашања: „Што правеше, како си помина?“
На тие прашања ќе добиете одговор: „Добро си поминав, не правевме ништо.“. Место таква комуникација изберете колку што можете поконкретни прашања. На пример: „Дали денес игравте со коцки?“, „Со кој другар денес најмногу си играше?“, и сл. Исто така, доколку детето на почетокот одбива да зборува за градинката, дозволете му го тоа.На детето му е потребно време да ги преработи доживувањата и искуствата во текот на денот, како би можело да ги сподели со вас.
